Održana treća radionica u okviru implementacije CAF modela u Općini Živince

U prostorijama Općine Živinice održana je treća u nizu radionica u okviru primjene i provedbe CAF – modela

U prostorijama Općine Živinice održana je treća u nizu radionica u okviru primjene i provedbe CAF – modela za upravljanje kvalitetom u javnom sektoru. Radionicu je vodio ekspert u implementaciji CAF projekta Thomas Prorok iz Austrije, zajedno sa predstavnicima Agencije za državnu službu Federacije Bosne i Hercegovine, Samrom Ljucom i Suadom Durmić.

U uvodnoj riječi načelnik Općine Živinice Samir Kamenjaković je istakao cilj implementacije CAF- modela, a to je biti drugačiji sa najvišim profesionalnim standardima kao moderna državna služba, te kvalitetnim načinom rada pomoći građanima Općine Živinice.

Općina Živinice je prva javna ustanova, poslije Agencije za državnu službu FBiH, u kojoj se implementira CAF-model za efektivnije i efikasnije poslovanje.

Radi se o posebnom programu koji se zasniva na obučavanju rukovodećih službenika, kao i svih uposlenika Jedinice lokalne samouprave u skladu sa evropskim i svjetskim standardima. Naime, Evropska unija razvila je mehanizme da učini javni sektor boljim, što podrazumijeva da usluge građanima trebaju biti otvorenije, brže i efikasnije, kao i poslovno transparentnije.

Implementacija Projekta CAF-modela u Općini Živinice trajat će 6 mjeseci. Faza implementacije ovog modela dovodi do novih poboljšanja u radu, odnosno pospješuje kvalitet upravljanja javnih organa.

Thomas Prorok je kroz interakciju sa radnom grupom, koju čine administrativni radnici Općine Živince aktivo uključeni u primjenu i provedbu CAF modela u Općini Živinice, radio na određivanju slabosti i snage Općine, te na tome koje aktivnosti poduzeti kako bi se trenutne slabosti pretvorile u snagu iste. Dakle, radili su na izradi strateškog i metodološkog okvira za kvalitetniju i bolju upravu.

Kako se ponašati i raditi s građanima? Pitanje na koje se fokusiralo tokom cijelodnevne radionice. Pošteno, brzo, prijateljski, jednako tretiranje, te međusobno razumijevanje je ključ dobre usluge. Osnov uspješne saradnje je razumijevanje, a to se postiže boljim informisanjem građana o tome kako dobiti dokumenta, te kako brzo i efikasno riješiti ono za što im je potrebna usluga zaposlenika Općine.

Dostupnost Općine prema građanima je krajnji cilj koji se kroz implementaciju CAF – modela treba ostvariti.

“Uprava je jedan multidisciplinarni sistem. Pored standardnih procedura koje provodimo, naša osnovna svrha je biti servis našim građanima. Iz tog razloga moramo poboljšati kvalitet usluge našim građanima. Organizacija i sistematizacija uprave, Centar za biznis, izdavanje obrtničke dozvole za dva sata, izdavanje građevinskih dozvola za 72 sata su pozitivni primjeri onoga što smo mi do sada napravili. Agencija za državnu službu je to prepoznala kao jednu novinu u reformama uprave, u državi Bosni i Hercegovini, te nas je pozvala na Sedmu godišnju konferenciju gdje smo prezentirali našu pozitivnu praksu. Međutim, mi želimo i dalje raditi na kvalitetu našeg rada. Na osnovu promjena koje smo napravili prošli smo u CAF projektu, koji ima fokus na uvođenju standarda kvaliteta usluga našim građanima. Danas je s nama Thomas Prorok iz Austrije, vođa CAF projekta. Odabrani smo kao lokalna zajednica u kojoj treba da se u narednim godinama provede jedna dodatna aktivna reforma uprave, a samo s ciljem pružanja kvalitetnijih usluga našim građanima. Mi bi nakon implementacije ovog projekta predstavljali primjer kako se u Bosni i Hercegovini kao administracija treba ophoditi prema našim građanima. Veliko mi je zadovoljstvo, da je Općina Živinice zahvaljujući reformi uprave prepoznata od strane Agencije za državnu službu. Kroz CAF projekat oni su odlučili da nam daju svoje mentorstvo, znanje i način na koji će naša lokalna samouprava biti jednaka jednoj evropskoj lokalnoj samoupravi. To nam je i cilj, a cilj nam je i da informacione tehnologije budu zastupljene kada je u pitanju pružanje usluga našim građanima. Dakle, želimo da naši građani u budućnosti mogu od kuće, putem informacionih tehnologija, koristiti naše usluge. Također, želimo da pojednostavimo procese kroz koji prolaze kada je u pitanju silna papirologija koju moraju priložiti. Zaista mi hoćemo da uozbiljimo, prije svega, nas. Premisa je napraviti kontrolu kvaliteta. Uveli smo procedure prema kojima se obavljaju svi poslovi, napravili smo dodatne indikatore zadovoljstva građana gdje ćemo konstantno ispitivati zadovoljstvo građana, kao i sugestije građana o tome šta mi trebamo promijeniti kako bi bili što kvalitetnija administracija i pružili što bolje usluge našim građanima. Dakle, osnovni cilj ove priče jeste da naši građani imaju jednostavnije procedure kako da riješe ono zbog čega dolaze u našu lokalnu upravu”, rekao je načelnik Samir Kamenjaković.

“Mi radimo na sistemu kvaliteta za državnu službu prilikom uvođenja standarda kvaliteta. Evropska unija razvila je mehanizme da učini javni sektor boljim, što podrazumijeva da usluge građanima trebaju biti otvorenije, brže i efikasnije, kao i poslovno transparentnije. Dakla, jako je bitno da i sami građani, kao i zaposlenici znaju šta želimo postići. Mi želimo napraviti jednu sinergiju između zaposlenika i građana. Cilj današnje radionice je da svi zajedno, zaposlenici Općine, top menadžment Općine i načelnik Samir Kamenjaković, sjednemo kako bi razmijenili informacije gdje smo sada, gdje želimo biti i na koji način možemo unaprijediti proces našeg rada. Saradnja sa civilnim društvom i građanima mora biti poboljšana. To znači da trebamo biti više otvoreni i orijentirani prema građanima, te naći način kako da građani učestvuju u odlukama Općine, odnosno u rješavanju određenih odluka Općine.”, rekao je, ekspert u implementaciji CAF projekta, Thomas Prorok.